Lokalavis for Åsane og omegn!
  • GULLFISK: Jørgen Nilsen er programleder for Gullfisken på TV 2 lørdag 6. februar, sammen med samboer Helene Olafsen. (Foto: Øyvind Ganesh Eknes/TV 2)

– Jeg måtte si ja!

Jørgen Nilsen fra Mjølkeråen debuterer som programleder for Gullfisken på Tv2.

Lørdag 6. februar er det klart for «Gullfisken 2020» på TV 2.  12 nominerte reklamefilmer skal kjempe om tittelen Årets beste reklamefilm. Helene Olafsens makker som programleder er samboer og åsabu Jørgen Nilsen.

Jørgen Nilsen er oppvokst i Mjølkeråen, og gikk på Mjølkeråen skole, Marikollen og Tertnes videregående skole. Han var innom mange forskjellige idretter, men valgte å satse på dans til slutt. Og det angrer han neppe på; Nilsen har 14 NM-titler som junior, ungdom og voksen. Han har dessuten bronse fra Nordisk mesterskap.

Selv om han ikke er ukjent med å være på tv-skjermen etter deltagelse i «Skal vi danse» og «Senkveld», er dette åsabuens debut som programleder.

– Måtte si ja

– Jeg hadde aldri sett for meg at denne muligheten skulle komme, men når den først kom så måtte jeg så klart si ja. Jeg har vært på kamera før, men det blir annerledes nå når jeg faktisk skal lede programmet sammen med Helene. Selv om jeg er mest vant til å danse på skjermen, tenker jeg at dette skal gå bra, sier Nilsen.

Han kunne nylig fortelle på Instagram at han er ferdig utdannet helikopterpilot. Opprinnelig er han tømrer, ved siden av danse-karrieren. Han har ingen planer om å jobbe med tv på heltid.

Liker «Morgendagens helter»

– Planen har vært å bli helikopter-pilot, og nå har jeg fått sertifikatet og er glad for det. Men jeg sier ikke nei dersom det skulle dukke opp flere tv-tilbud, sier Nilsen.

– Hvilke reklame-filmer liker du best?

– Jeg er veldig glad i Morgendagens helter, som er reklamen for Equinor. Og så liker jeg Rema-reklamene og Lotto-reklamene. Vi er bortskjemte med så mange flotte reklamefilmer her i Norge, mener Nilsen.

Han lover en underholdende kveld.

– Det blir mye show, dans og musikk! Det blir mange morsomme reklamer og mange flotte artister. Og ikke minst blir det reklameparodier. Jeg har sett noen av dem, og de er ekstremt morsomme.

Av

Ove Landro

red@aasanetidende.no

Andre saker