Lokalavis for Åsane og omegn!
  • INGEN AVTALE: – T-We skal gjøre det enkelt å være TV-seer. Vi gikk til forhandlinger med ønske om et langsiktig samarbeid med TV2 og vilje til å investere mer i norsk kvalitetsinnhold. Vi har strukket oss langt for å komme til enighet, men vi kan ikke inngå en avtale som gjør det vanskeligere å være TV-seer. (Foto: Skjermdump)

Tusenvis av åsabuere blir berørt av konflikten

Ingen enighet mellom TV2 og Telenor T-We. Det rammer over en halv million nordmenn.

Det er brudd i forhandlinger mellom TV 2 og Telenor T-We, bekrefter Telenor i en fersk pressemelding. 

På grunn av brudd i forhandlinger om TV-rettigheter har Telenor nå ikke lov til å sende TV 2s kanaler. – Vi er svært lei oss for at dette går ut over kundene våre, og kan forsikre om at vi gjør alt vi kan for å få på plass en ny avtale med TV 2, sier Camilla Amundsen, Direktør for TV og fastnett.

Telenors TV-tjeneste T-We samler nesten 150 kanaler og strømmetjenester i ett TV-univers, til over 550 000 norske husstander.

– T-We skal gjøre det enkelt å være TV-seer. Vi gikk til forhandlinger med ønske om et langsiktig samarbeid med TV2 og vilje til å investere mer i norsk kvalitetsinnhold. Vi har strukket oss langt for å komme til enighet, men vi kan ikke inngå en avtale som gjør det vanskeligere å være TV-seer. Nå har gjeldende avtale utløpt og vi har dessverre ikke klart å komme til enighet, sier Camilla Amundsen, direktør for TV og fastnett i Telenor Norge.

Forhandlet i tre døgn

TV 2 og Telenor T-We har over lengre tid forhandlet om en ny distributøravtale, og forhandlet på overtid i over tre døgn. Telenor Norge har nå ikke rettigheter til å sende innhold fra TV 2 før en ny avtale er på plass.

– Vi vil forhandle videre og gjør alt vi kan for å få til en avtale som gir kundene det de vil ha. I mellomtiden kan kundene velge mellom økonomisk kompensasjon eller flere poeng for å få tilgang til mer innhold, forklarer Amundsen.

De vil orientere T-We-kundene våre direkte og man kan finne mer informasjon på Telenors nettsider.

– Vi beklager på det sterkeste til alle våre kunder, og har stor forståelse for at dette er en frustrerende situasjon. Vi forhandler for at dere skal få tilgang til det beste innholdet. Vi er lei oss for at vi ikke lykkes før avtalen gikk ut, understreker Amundsen.

TV 2 beklager

– Vi forsøkt å komme til enighet om en ny avtale med Telenor, og vi ønsker en ny avtale som omfatter alt vårt innhold. Dessverre har vi ikke lyktes, sier Sarah Willand, kommunikasjonssjef i TV 2, til TV2.no.

Hun beklager overfor alle som blir rammet av bruddet.

– Vi vet at seerne verdsetter vårt innhold, og særlig det norske innholdet. Det er beklagelig at seerne nå blir rammet som uskyldig tredjepart. TV 2s nyheter, programmer og sport vil være tilgjengelig hos andre TV-distributører og gjennom TV 2 Play.

Se faktaboks for mer info. 

Av

Erik Madsen

erik@aasanetidende.no

FAKTA:

Disse kanalene blir nå utilgjengelig via Telenor T-We:

Faste kanaler: TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Nyhetskanalen og TV 2 Sport 2

Valgfritt innhold: TV 2 Sport 1, Nordisk Film+ og SF kanalen

Abonnementskanaler: TV 2 Sport Premium og C More Film & Serier

Andre saker